trening przed nartami w domu

Trening przed nartami w Twoim domu

Sporty zimowe takie jak jazda na nartach, czy na snowboardzie stają się coraz bardziej popularne, nawet wśród ludzi, którzy ze sportem nie mają zbyt wiele wspólnego. Świetnym sposobem na przygotowanie się do nart jest trening EMS w domu, który wzmacnia ciało przy najmniejszym nakładzie czasowym. W czasie jednej sesji EMS pobudzamy mięśnie głębokie i przeprowadzamy ogólnorozwojowy trening całego ciała poświęcając na to jedynie 20 minut. Trening EMS przed nartami to zarówno trening nóg i pośladków, jak i ćwiczenia górnych partii mięśniowych. Mają one również wpływ na nasze zachowanie w czasie zjazdów, stabilizację i koordynację. Stabilna postawa, dzięki silnym mięśniom brzucha i kręgosłupa, pozwoli cieszyć się z wyjazdu na narty w sposób w pełni bezpieczny, bez niepotrzebnych urazów.

Jak przygotować się do nart i snowboardu?

Góry zimą są piękne, wyjątkowe i niezwykle klimatyczne. Dlatego też przyciągają ludzi, którzy nie tylko planują spacery w plenerze, czy wypicie grzańca w towarzystwie górali, ale również chcą zasmakować zjazdów po ośnieżonych stokach. Należy jednak pamiętać, że uprawianie sportów zimowych wiąże się z dużymi przeciążaniami i mocno eksploatuje mięśnie oraz stawy. Aby sezon nie skończył się wizytą u ortopedy, bądź gorzej w szpitalu, musisz odpowiednio przygotować się do tego co czeka Cię na stoku. Niezwykle ważnym jest, aby rozpocząć przygotowania już w okresie jesiennym, szczególnie jeżeli należysz do tej grupy osób, która nie wykonuje na co dzień żadnych aktywności fizycznych. Z pomocą przed nartami może przyjść trening EMS w domu, który w sposób kompleksowy wzmacnia ciało, mięśnie i kondycję. Poświęcisz na to jedynie 20 minut tygodniowo!

Trening EMS przed nartami w domu

W treningu EMS skupiamy się m.in. na wykonywaniu najważniejszych ćwiczeń na dolne partie mięśniowe. Poprawiają one siłę i jakość mięśni, wzmacniają kolana i kręgosłup, a także budują mięśnie pośladkowe, kluczowe dla stabilizacji na stoku. Ćwiczenia te intensyfikuje bezpieczny prąd EMS, który dociera do najgłębszych warstw mięśni, powodując ich wytężoną pracę. W rezultacie poprawia się ukrwienie i dotlenienie dużej ilości włókien mięśniowych. Już po 6-8 jednostkach treningowych EMS zapewnisz swoim mięśniom odpowiednią wytrzymałość oraz siłę, co na pewno zaprocentuje w czasie zjazdów. Sugerujemy jednak nie odkładać treningu nóg i reszty ciała na ostatnią chwilę przed nartami. Tydzień, czy dwa nie wystarczy, aby właściwie przygotować organizm do intensywnego, zimowego wysiłku.

Trening EMS odbywa się zawsze w obecności wykwalifikowanego trenera personalnego. Ćwiczenia są dopasowane do Twoich potrzeb, oczekiwań i możliwości. Dzięki trenerowi masz pewność, że ćwiczysz w sposób właściwy i bezpieczny oraz oszczędzasz swój cenny czas. Tak więc, jeśli zależy Ci na zdrowiu i efektywności, zdecyduj się na współpracę z trenerami Impulse Therapy. Przygotują oni dla Ciebie odpowiedni, domowy plan treningowy przed wyjazdem na narty.

Jak przygotować się do nart

Plan na domowe ćwiczenia przed nartami

Jest kilka istotnych elementów, które mają wpływ na to, że Twoje zjazdy zakończą się uśmiechem i radością, bez niepotrzebnych urazów. Przed nartami potrzebujesz wykonać trening nóg i pośladków oraz ustabilizować core, czyli mięśnie brzucha i wokół kręgosłupa. Ważne są również silne ręce, gibkość oraz kondycja. Wszystkie te aspekty osiągniesz korzystając z elektrostymulacji mięśni, czyli jednej z najefektywniejszych form treningowych.

Prezentujemy przykładowy trening siłowy przed nartami w domu z wykorzystaniem prądów EMS:

  • przysiady wąskie z mocnym impulsem EMS na mięśniu czworogłowym uda – standardowa pozycja narciarza,
  • przysiady kozackie – angażujące biodra i kolana, świetnie przygotowujące do wychylania się w różnych kierunkach,
  • przysiad sumo – wzmacniające mięsień dwugłowy uda oraz pośladki, które mają wpływ na stabilizację na stoku,
  • wykroki – wzmacniające uda, kolana, pośladki oraz łydki.

Teraz kolej na kilka ćwiczeń cardio, które świetnie uzupełnią Twój trening przed nartami:

  • przysiad – wyskok – z głębokiego przysiadu,
  • wykroki z podskokiem – praca nad siłą eksplozywną mięśni,
  • skok w bok – angażujące wszystkie dolne partie mięśniowe,
  • bieg narciarski – pracuje całe ciało: od nóg, przez core, aż po ręce.

Poprawność wykonania powyższych ćwiczeń sprawdza trener personalny, który pokaże jak powinny one wyglądać, a cały trening poprzedza oczywiście właściwa rozgrzewka.

Podsumowując, trening EMS przed nartami w domu to skuteczny sposób na przygotowanie ciała do zimowych zjazdów. Dzięki niemu, zdobędziesz właściwą kondycję, zbudujesz wartościową tkankę mięśniową, wzmocnisz całe ciało, przy najmniejszym nakładzie czasowym. Należy pamiętać, iż niewłaściwe przygotowanie się do wyjazdu może przynieść niekorzystne dla zdrowia konsekwencje, takie jak kontuzje kostno-stawowe i mięśniowe. Aby tego uniknąć warto zadbać o swoją siłę i kondycję, już na kilka tygodni przed planowanym wyjazdem.

Czytaj dalej powiązane artykuły naszego Bloga: Trening EMS ile kosztuje.

Obserwuj Impulse Therapy również na LinkedIn oraz Twitter.