bóle bioder i kolan

Trening EMS na bóle bioder i kolan

Bóle bioder i kolan mogą mieć różne źródło, jednak bardzo często powodem są kontuzje lub problemy kostne. Do takich problemów zalicza się osteoporoza, którą coraz częściej zalicza się do chorób cywilizacyjnych. Zarówno dolegliwości bólowe związane z przebytymi kontuzjami, jak i problem osteoporozy, możemy skutecznie przezwyciężyć, dzięki regularnym treningom EMS.

Czym jest osteoporoza i jak jej zapobiegać?

Osteoporoza jest to stan chorobowy charakteryzujący się postępującym ubytkiem masy kostnej, osłabieniem struktury przestrzennej kości oraz zwiększoną podatnością na złamania. Najczęściej występującym symptomem, z którym mamy do czynienia w początkowej fazie choroby, to zazwyczaj bóle bioder i kolan. Profilaktyka osteoporozy powinna być szczególnie intensywna u kobiet w wieku okołomenopauzalnym i u mężczyzn w wieku powyżej 50 lat. Mamy duży wpływ na to, czy dojdzie u nas do rozwoju osteoporozy, nawet mając predyspozycje genetyczne. Regularna aktywność fizyczna oraz odpowiednia dieta bogata w wapń i witaminę D pomoże zatrzymać niekorzystne dla zdrowia procesy. Zaleca się również profilaktyczne wykonywanie badań densytometrycznych, które to pozwalają na wykrycie takich problemów jak osteoporoza, czy osteopenia.

Trening EMS i jego wpływ na bóle bioder i kolan

trening ems na bóle bioder i kolan

Trening EMS od lat z powodzeniem stosuje się w celu zapobiegania osteoporozie. Intensywna stymulacja całego aktywnego układu mięśniowo-szkieletowego w treningu wykorzystującym system EMS, prowadzi do procesów adaptacyjnych w pasywnym układzie mięśniowo-szkieletowym. Zalicza się do niego kości, chrząstkę, więzadła i krążki międzykręgowe. W związku z tym, że trening EMS bardzo mocne oddziałuje na mięśnie szkieletowe, to w rezultacie kości są przez krótki czas “zniekształcane”. Podczas procesu regeneracji adaptują się do poprzedniego bodźca obciążeniowego, budując nową substancję kostną. Tak więc przy regularnym treningu EMS jest szansa na pozbycie się dokuczliwych dolegliwości, a takimi z pewnością jest ból bioder i kolan.

Co więcej, po treningu EMS obserwuje się wzrost wielu hormonów anabolicznych np. hormonów wzrostu, testosteronu, DHEA (dehydroepiandrosteron), a także estrogenu, a tym samym ogólnie poprawiając stabilizację i strukturę pasywnego układu mięśniowo-szkieletowego. Dlatego też, trening metodą EMS zaleca się również seniorom. Jest to trening personalny, który odbywa się zawsze pod okiem wykwalifikowanego trenera personalnego. Trening ten jest w pełni bezpieczny i nie powoduje kontuzji oraz obciążeń stawów.

Dzięki naszej wyjątkowej ofercie możesz wykonywać 20 minutowy trening EMS nie wychodząc z domu. Nasi trenerzy cały niezbędny sprzęt zawsze przywożą ze sobą, a Ty z kolei oszczędzisz bardzo dużo czasu. Możesz wykorzystać go na inne, przyjemne czynności, jak na przykład spędzanie czasu z rodziną.

Czytaj dalej powiązane artykuły naszego Bloga: Ćwiczenia dla seniorów na kręgosłup w domu.

Obserwuj Impulse Therapy również na LinkedIn oraz Twitter.