Spalanie tkanki tłuszczowej dzięki EMS

Spalanie tkanki tłuszczowej dzięki ćwiczeniom EMS

Trening za pomocą elektrostymulacji mięśni EMS, jest bardzo skuteczną metodą na spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej. Trening ten łączy w sobie elementy treningu siłowego z ćwiczeniami kondycyjno-wytrzymałościowymi (cardio). Odpowiednio dobrane ćwiczenia, uzupełnione właściwym planem żywieniowym, w szybkim tempie dadzą zauważalne rezultaty w postaci zgubionych kilogramów i lepszego samopoczucia. Podczas treningu EMS jesteśmy w stanie spalić nawet 1000 kalorii w jedyne 20 minut!

Jak działa trening EMS przy spalaniu tkanki tłuszczowej?

Jedną z głównych korzyści treningu metodą EMS jest budowanie tkanki mięśniowej przy najmniejszym nakładzie czasowym. Możliwe jest to dzięki pobudzaniu do pracy bardzo dużej ilości włókien mięśniowych jednocześnie. Powoduje to w mięśniach ogromne zapotrzebowanie energetyczne (czytaj: spalanie dużej ilości kalorii), a to z kolei aktywuje metabolizm organizmu. Dzieje się to zarówno podczas treningu, jak i wiele godzin po jego zakończeniu. Trwały rozwój beztłuszczowej masy mięśniowej prowadzi do znacznego wzrostu podstawowego zapotrzebowania energetycznego. Oznacza to, że im więcej mamy mięśni, tym nasz organizm więcej energii (kalorii) potrzebuje do funkcjonowania. Jeżeli utrzymamy właściwą dietę, czyli nie będziemy dostarczać nadmiaru kalorii, to zbudowana wcześniej tkanka mięśniowa, wykorzysta do swojego utrzymania nadmiar energii skumulowany w tkance tłuszczowej. Innymi słowy, im więcej mamy mięśni, tym mniej będziemy mieć tkanki tłuszczowej.

O czym należy pamiętać chcąc spalać tkankę tłuszczową EMS?

W przypadku treningu EMS należy być jednak cierpliwym i trenować przez co najmniej 4-6 tygodni, aby uruchomić proces spalania tkanki tłuszczowej. Nasze ciało zawsze w pierwszej kolejności odbudowuje masę mięśniową, a tkanka mięśniowa jest cięższa od tkanki tłuszczowej. Oznacza to, że w początkowym okresie trenowania EMS, waga może nawet minimalnie wzrosnąć. Później jednak, zwiększony udział masy mięśniowej, zwiększy spalanie tkanki tłuszczowej, ponieważ wiele mięśni potrzebuje wiele energii. Nawet w okresach odpoczynku. Dzięki temu, będziesz bliżej utraty wagi nawet podczas snu. Jeśli w tym samym czasie zoptymalizujesz swoją dietę, na pewno schudniesz dzięki treningowi EMS. Pamiętaj, że zbilansowana dieta ma nawet 70% udziału w utracie wagi.

Sprawdź powiązane artykuły naszego Bloga: Modelowanie sylwetki w Twoim domu.

Obserwuj Impulse Therapy również na Facebooku oraz Instagramie.