Ćwiczenia dla seniorów na kręgosłup

Ćwiczenia dla seniorów na kręgosłup w domu

Ćwiczenia dla seniorów na zdrowy kręgosłup i stawy mogą okazać się idealnym rozwiązaniem pomagającym uśmierzyć ból, wzmocnić ciało, a także skorygować postawę. Aby jednak tak się stało, ćwiczenia muszą być odpowiednio dobrane, spersonalizowane oraz bezpieczne. Taki właśnie jest trening personalny EMS, który zawsze przeprowadza wykwalifikowany trener, a impulsy elektryczne zastępują ciężary, dostarczając prozdrowotnych walorów treningowych.

Trening EMS idealny dla seniorów

Trening EMS to świetna metoda na zbudowanie mięśni oraz wzmocnienie ciała dla każdej osoby niezależnie od wieku. Jest to trening, który zaleca się osobom starszym, chcącym poprawić swoją kondycję fizyczną oraz uśmierzyć dolegliwości bólowe mięśni oraz stawów. Impulsy EMS wspomagają ćwiczenia dla seniorów na kręgosłup, stawy i mięśnie, zapewniając skuteczność i trwały efekt wzmacniający w sposób niefarmakologiczny i bezpieczny. Technologia EMS pozwala przeprowadzić efektywny trening bez konieczności używania dodatkowych ciężarów i obciążeń. Ich niewłaściwe wykorzystanie może powodować kontuzje lub pogłębiać dysproporcje mięśniowe i wady postawy. Trening EMS nadzoruje trener personalny, który dba o poprawne wykonywanie ćwiczeń oraz przygotowuje plan treningowy odpowiadający potrzebom oraz możliwościom osoby ćwiczącej.

Ćwiczenia dla seniorów na kręgosłup w domu

Ćwiczenia dla seniorów na zdrowy kręgosłup w domu

Dzięki treningowi EMS jesteśmy w stanie zbudować głęboką tkankę mięśniową oraz wzmocnić ciało bez narażania się na kontuzje i urazy. Ćwiczenia dla seniorów na kręgosłup i stawy z wykorzystaniem prądów EMS nie powodują przeciążeń i mogą je wykonywać także seniorzy. Ważne, aby nie posiadać żadnego z przeciwwskazań do tej formy ćwiczeń. Wykaz wszystkich przeciwwskazań do treningu EMS znajdziesz we wpisie: Czy trening EMS jest bezpieczny?

Przykładowe ćwiczenia dla seniorów na zdrowy kręgosłup w domu w wykorzystaniem prądów EMS:

  • martwy ciąg, bez obciążeń, z impulsem EMS na odcinku lędźwiowym pleców,
  • butterfly (odwodzenia) z impulsem elektrycznym na odcinku piersiowym pleców,
  • wiosłowanie bez sztangi w opadzie tułowia, z impulsem EMS na odcinku piersiowym oraz lędźwiowym pleców,
  • wznosy ramion bokiem z impulsem na mięśniach kapturowych.

Co ważne, trening EMS może być wykonywany również na siedząco, dlatego mogą go stosować osoby z problemami kostno-stawowymi. Jeżeli jednak masz wątpliwości, czy trening EMS jest odpowiedni dla Ciebie, skonsultuj ten temat ze swoim lekarzem. Możesz również zadzwonić do nas, a nasi specjaliści udzielą Ci wszystkich niezbędnych wskazówek.

Czytaj dalej powiązane artykuły naszego Bloga: Trening EMS na bóle bioder i kolan.

Obserwuj Impulse Therapy również na Facebooku oraz Instagramie.